Zondag 4 maart kregen de Mortselse sportlui hun trofee overhandigd, tijdens een officiële huldiging op het stadhuis.   Als eerste begon men met de jongste atleten, aangezien deze nog verwacht werden op verschillende sportwedstrijden diezelfde dag.  Bij deze uitreiking door o.a. Fons Jespers,  bleek dat Mortsel terecht trots mag zijn op zijn sportieve inwoners.   Het betreft kampioenen niet enkel binnen de provincie en België, maar ook op Europees en wereldniveau.  Eén van de atleten is zelfs geselecteerd  voor  deelname aan de Olympische Spelen dit jaar.  Ook Guido Vos en echtgenote werden in de bloemetjes gezet als dank voor zijn jarenlange inzet in de Mortselse Sportraad.
De sportlaureaat van 2011 mocht een kunstwerk in ontvangst nemen, gemaakt door onze lokale kunstenaar Ignace Vernieuwe.  Deze gaf volgende uitleg bij zijn kunstwerk :  het symboliseert de grote groep mensen die aan sport doen, maar slecht weinigen bereiken de top en daar is maar plaats voor enkelen.  Met deze woorden sloot men de huldiging en was het tijd voor  de groeps foto van alle sportlaureaten met aansluitend een receptie.

Bekijk hier de foto's.