{Iedereen inbegrepen} bij CD&V Mortsel

18-06-2012

{Iedereen inbegrepen} bij CD&V Mortsel

Lijstvorming CD&V Mortsel schiet op

CD&V Mortsel maakte maandagavond 18 juni  de eerste kandidaten bekend voor de gemeenteraadsverkiezingen. CD&V trekt met de slogan {iedereen inbegrepen} naar de kiezer en legt de nadruk op de ervaring die er is binnen de partij.

De gezamenlijke doelstelling van het CD&V-bestuur is duidelijk: de projecten die de huidige mandatarissen opgestart hebben of de projecten die in de pijplijn zitten, volgende legislatuur verder vorm geven en uitwerken. Het gaat dan o.a. over de nieuwbouw van het woonzorgcentrum, de nieuwbouw buitenschoolse kinderopvang, de herinrichting van het stadhuis en de uitwerking van het masterplan Fort 4.

“De ervaring die we de laatste jaren hebben opgebouwd, willen we graag verder ten dienste stellen van de Mortselaar. Na de grote werken wordt het tijd dat onze burgers eindelijk rustig kunnen genieten van de vele infrastructuurwerken die van Mortsel opnieuw een competitieve winkelstad zullen maken”, aldus Chris De Ridder, huidig 1ste schepen en lijsttrekker voor CD&V.

{Iedereen inbegrepen} uit zich ook in de lijstvorming. De CD&V-lijst combineert mensen met ervaring en nieuwe kandidaten.  De vernieuwing uit zich niet alleen door plaats te maken voor jongeren, maar ook door kandidaten aan te trekken vanuit representatieve organisaties en achtergronden om te komen tot een aantrekkelijke, vernieuwende en evenwichtige samenstelling.

Vijf thema's zijn prioritair voor de christendemocraten: betaalbaar wonen, samen ontspannen, samen zorgen voor elkaar, samenwerken en samen mobiel blijven.

Chris De Ridder, 1ste schepen, zal de lijst trekken, gevolgd door OCMW-Voorzitter Jan Keirsebelik en fractieleider van de gemeenteraad Davina De Herdt. De top 5 bestaat verder uit Mike Lahousse (voorzitter CD&V-senioren) en Huguette Cuyvers (OCMW-raadslid). Met 40 jaar ervaring duwt schepen Fons Jespers de lijst. Er komen evenveel vrouwen als mannen op de lijst waarbij het ritsprincipe gehanteerd wordt. De definitieve lijst met aanvullende namen zal in een later stadium meegedeeld worden.

Komen op voor de CD&V-lijst (in alfabetische volgorde):

Marleen Aertssen, Matthy Briers, Steven Buelens, Huguette Cuyvers, Davina De Herdt, Chris De Ridder, Jos Dierickx, Patrick Ghys, Patrick Hapers, Bertrand Houttekier, Fons Jespers, Jan Keirsebelik,  Mike Lahousse, Pieter Lefebvre, Cisse Luyckx, Anny Michiels, Kristien Sestig, Kristel Van Doorslaer, Lucia Van Grasdorff en Liesje Vanmuysen.

Davina De Herdt – Fractieleider CD&V Gemeenteraad Mortsel
Davina.deherdt@mortsel.be