Warme Quiz "Samen Tegen Armoede" ten voordele van Welzijnszorg

maandag, 12 december, 2016
Warme Quiz "Samen Tegen Armoede" ten voordele van Welzijnszorg

Samen Tegen Armoede. Zo luidt de nieuwe campagne van Welzijnszorg. Een campagne die CD&V Mortsel en beweging.net Mortsel mee willen ondersteunen. Het is namelijk een zaak van ons allen.

In het kader van de campagne Samen Tegen Armoede organiseerden CD&V Mortsel en beweging.net Mortsel op maandag 12 december 2016 de “wArme quiz”. Een quiz waar (samen tegen) armoede centraal staat. Zes ploegen gingen de uitdaging aan. Allen streden om de eerste ereplaats. De Serial Chillers, een ploeg van jonge vrienden uit het ganse Vlaamse land, mochten met de eer gaan lopen. Maar nog belangrijker: samen dachten we na over armoede in Vlaanderen en Brussel. Een thema dat niet onberoerd laat, zoals ook bleek uit de gesprekken aan de toog nadien.

Ook in ons land grijpt armoede namelijk om zich heen. 1,7 miljoen mensen in ons land leven in armoede, dat is meer dan 1 op 7! Nog veel meer mensen worden er tijdens een bepaalde periode in hun leven mee geconfronteerd.

Armoede, dat is niet beschikken over (gezond) voedsel, huisvesting, geen toegang hebben tot de gezondheidszorg of geen mogelijkheden hebben om verder te studeren. Maar ook het sociale leven staat onder druk, omdat er geen geld is voor een sportclub of een vereniging, voor schoolactiviteiten of een ontspannende daguitstap.

Het is tijd voor actie, tijd om Samen Tegen Armoede in te gaan. Armoede is geen natuurwet. Wij kunnen het bestrijden, wij kunnen kiezen voor een samenleving zonder armoede. Dat is niet enkel een zaak van mensen in armoede zelf. Daarvoor hebben we iedereen nodig!

SAMEN: alle vrijwilligers, partnerorganisaties, pers, politici,… We zijn met velen. We willen overtuigen en verbinden. Overtuigen dat armoede niet thuishoort in ons land, verbinden opdat armoede en uitsluiting uitgesloten worden van in de dorpsstraat tot in de wetstraat. De kracht van ons allemaal: dat is Samen Tegen Armoede.

Meer info vind je op www.samentegenarmoede.be

Foto's van de quiz vindt u hier.