In de laatste rechte lijn naar de verkiezingen wordt er een nieuwe poging ondernomen om een symbooldossier te maken van de geplande nieuwbouw voor de welzijnscampus. Het comité dat pleit voor het behoud van de gebouwen Meerminne 4 en 6 stelt dat er geen nieuwbouw nodig is en suggereert dat de herinrichting van de bestaande gebouwen sneller en goedkoper kan.

In realiteit werd de optie van een verbouwing door verschillende architectenbureaus onafhankelijk van elkaar niet werkbaar geacht. De gebouwen zijn inderdaad maar 30 jaar oud en Meerminne 6 wordt vandaag gebruikt als kantoorruimte, maar deze constructie is niet aan te passen aan de huidige normen voor assistentiewoningen. De voorgestelde nieuwbouw is geen prestigeproject, maar gewoon modern, energiezuinig en functioneel.

De oorspronkelijke plannen gingen uit van een nieuwbouw met 52 assistentiewoningen. Na klachten van buurtbewoners over de omvang van het gebouw, besloot het stadsbestuur om een verdieping kleiner te bouwen. Het comité dat eerst vond dat het gebouw veel te groot was, klaagt nu aan dat het veel te klein is omdat er minder assistentiewoningen in passen. Men moet weten wat men wil.

Meerminne 4 wordt verkocht voor privé-ontwikkeling en de opbrengst hiervan zal bijdragen aan de realisatie van de welzijnscampus op Meerminne 6. Tegen deze verkoop wordt ook geprotesteerd, maar men moet eerlijk zijn: zonder inkomsten uit deze verkoop zal de Mortselse belastingbetaler de rekening moeten dragen.

Besturen betekent keuzes maken. CD&V kiest voor moderne, kwaliteitsvolle en toegankelijke sociale dienstverlening.