Beste Mortselaar,

We hebben met het stadsbestuur flink geïnvesteerd in een betere leefomgeving en efficiëntere dienstverlening. Het parkgebied Oude God en het zwembad Den Bessem zijn daar mooie voorbeelden van. We willen deze inspanning blijven voortzetten. De verbouwing van het stadhuis levert niet enkel een energiezuinig gebouw op. Het Stadsplein er zal levendiger door worden en het contact met de stadsdiensten zal voor iedereen vereenvoudigen.

Waar het kan, blijven we investeren in trage wegen en in meer fietscomfort. De tijd is echter voorbij dat het verkeer het imago van Mortsel bepaalt. Onze stad heeft heel wat troeven en die moeten we beter verkopen.

Betaalbaar en kwaliteitsvol wonen is voor ons cruciaal. We willen grootstedelijke fenomenen zoals huisjesmelkerij beter bestrijden. Ons voorstel voor de invoering van een kwaliteitslabel voor huurwoningen zal huurders garanties bieden op het vlak van veiligheid en gezondheid.

De realisatie van de nieuwe welzijnscampus aan de Meerminne, waar ik de jongste jaren als OCMW-voorzitter aardig wat tijd en energie aan heb besteed, zal een ankerpunt worden voor elke hulpzoekende Mortselaar.

Wij zijn beleidsmakers, geen bangmakers. Je weet wat je aan ons hebt. Zo ben ik fier op de verwezenlijking van de wettelijk verplichte versmelting van het stadsbestuur en het OCMW tot één lokaal bestuur tegen 1 januari 2019. Hiervoor wordt Mortsel in heel Vlaanderen als voorbeeld aangehaald.

Met jullie steun blijft Mortsel een stad vooruit!

Chris Drexeler-De Ridder

Lijsttrekker